PR dla rynku książki


O nas

Pod marką BookSenso działamy od 2011 roku. Jednak promocją na szeroko rozumianym rynku wydawniczym zajmujemy się znacznie dłużej. Przewagę konkurencyjną daje nam znajomość mediów oraz doskonałe rozpoznanie ich potrzeb. Chociaż nie we wszystkich dziedzinach czujemy się ekspertami (niewykluczone, że nimi jesteśmy ;-)), dzięki nawiązanym przez lata kontaktom i zakończonym z sukcesem projektom naszym Klientom oferujemy kompleksowe usługi promocyjne. Stale współpracujemy bowiem z zawodowcami różnych specjalizacji – studiami graficznymi i filmowymi, copywriterami, agencjami interaktywnymi o uznanych referencjach.
Jakub Frołow
Natalia Kado
Agnieszka Chmielewska
Agnieszka Ziębińska

Portfolio

Realizując zróżnicowane kampanie promocyjne dziesiątkom książek zapewniliśmy medialną rozpoznawalność i silną rynkową pozycję. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie proponując rozwiązania uwzględniające specyfikę książki, oczekiwania jej odbiorcy, potrzeby mediów, nasze możliwości (jak już wspomnieliśmy, nie znamy się na wszystkim), a także... budżety naszych Klientów. Staramy się, by każda kampania miała niepowtarzalny charakter i wyróżniała promowany tytuł wśród innych obecnych na rynku. Robimy wiele, by realizowane przez naszą agencję działania przynosiły satysfakcję zarówno autorom, jak i wydawcom. By dziennikarze uznawali promowane przez BookSenso książki za warte ich uwagi. A w końcu, by czytelnicy sięgali po te tytuły z największą przyjemnością.

Oto nasze największe sukcesy!

[Kliknij w okładkę, aby zobaczyć więcej]

Jak pracujemy



Etap I - produkt
Na tym etapie drobiazgowo analizujemy przedmiot zlecenia - bez znaczenia, czy chodzi o wypromowanie książki, autora czy nowatorskiej usługi adresowanej do branży wydawniczej. Staramy się określić jego specyfikę - wyróżniające go cechy, przewagi konkurencyjne, mocne i słabe strony, potrzeby, na jakie odpowiada(niektóre potrzeby trzeba dopiero wykreować), a także otoczenie konkurencyjne.
Następnie próbujemy zidentyfikować odbiorcę naszego produktu - szczególne oczekiwania, potencjał nabywczy (dlatego zdarza nam się niekiedy współpracować z Klientem w zakresie ustalania strategii cenowej) oraz środowisko, w którym przebywa (czyli kanały dotarcia z informacją o produkcie).


Etap II - plan promocji
Kiedy już wiemy, co i komu chcemy zakomunikować, przystępujemy do określenia kanałów i sposobów, jakimi chcemy tego dokonać. Są bowiem książki wymagające od nas intensywnej współpracy z mediami, są jednak i takie, które wypromować można przede wszystkim dzięki nowoczesnym formom komunikacji, jak portale, blogi czy media społecznościowe. W swojej pracy stawiamy przede wszystkim na elastyczność i wszechstronność stosowanych metod. Przygotowany plan promocji zawiera także harmonogram działań oraz zestaw koniecznych do wykorzystania narzędzi, którymi najczęściej dysponuje Klient. Wycenę realizacji zlecenia przygotowujemy zazwyczaj w kilku wariantach, zdając sobie sprawę, że na etapie składanego zapytania ofertowego wysokość budżetu marketingowego nie jest znana (choć oczywiście ideałem jest brief precyzujący także kwestie finansowe).


Etap III - realizacja
Ten etap to z jednej strony swoisty test naszej firmy, stanowiący praktyczną stronę realizacji powierzonego zadania, z drugiej natomiast ciężka praca polegająca na nieustannej pracy z odbiorcami komunikacji promocyjnej. To niezliczone maile, telefony i spotkania, których cel jest jeden - zapewnienie odpowiedniej i możliwie szerokiej prezentacji produktu w mediach.


Etap IV- raportowanie
Swoista wisienka na torcie. Raporty z realizacji zlecenia, na życzenie Klienta połączone z wyszczególnieniem działań zaplanowanych do podjęcia, przedstawiamy na koniec każdego miesiąca współpracy. Bywa, że omawiamy je podczas spotkania, którego dodatkową zaletą jest możliwość przedyskutowania rodzących się spontanicznie nowych pomysłów. Na koniec kampanii przedstawiamy raport podsumowujący, zawierający zestaw wycinków - publikacji prasowych, linków internetowych oraz nagrań radiowych i telewizyjnych.

Kontakt

Dane firmowe

BookSenso
ul. Bogusławskiego 19 m. 234
01-923 Warszawa

Zadzwoń

+48 660 695 114

Napisz do nas

biuro@booksenso.pl

Znajdź nas na Facebooku